Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Olympijská myšlenka je dnes už spíše smyšlenka

Mám za to, že i nesportovec si všimnul, že v posledním týdnu se zdvihla vlna sportovních zpráv o jednu zásadní informaci. Jak to myslel a jak to řekl David Svoboda o záměrech Olympijského hnutí ve vazbě na válečný stav mezi Ruskem

Já jsem to zaznamenal až z politických rubrik všech serverů jak se na něj sesypaly. Někteří ho označili až za válečného štváče. Nevím jestli jsem špatně byl hodnocen v předmětu logiky na výbornou, ale David Svoboda svým projevem zcela pravdivě popsal stav , který je z pohledu sportovce , který je mu nejvlastnější.

To co se na něj sneslo následně jako vojáka je až nedůstojné armády, která je členem obranného paktu. Tolik politického tlaku za to, že jako voják-sportovec sdělil : „ že první obětí každého válečného konfliktu je pravda „ by měl být navržen na Nobelovu cenu míru. To, že komentátorka ucítila příležitost „dostat“ z něj dalšími otázkami něco senzačního je za mne spíše na zamyšlení se nad veřejnoprávním posláním České televize, která rozhovor odvysílala. Pokud tedy Česká televize jako veřejnoprávní medium shledala v rozhovoru něco co je v nesouladu s dobrými současnými mravy, tak pořad měla ihned utnout a ne následně ještě začít živit senzaci a zvyšovat si tak nad neštěstím sledovanost. Ale už je taková doba – sledovanost je nade vším.

Senzaci, kterou ministryně Černochová zcela nestydatě použila pro své vlastní PR. Jen si vzpomeňme jak byla aktivní v dodnes nevysvětlené kauze mrtvého traktoristy na polském území, kdy pomalu vyzývala NATO k odvetě. Nebo snad máte pocit, že žijeme v pravdivých informacích o všem co se děje a souvisí s tím konfliktem ? Co třeba plynovod NorthStream….

Já jsem sportovec. Na olympiádě jsem nikdy nebyl jako sportovec, jako divák a funkcionář ano. Jako divák jsem si ji užil, jako funkcionář jsem se taky dostal do sporu s Olympijským výborem – tedy tím českým. Tak si moc dobře pamatuji, jak se má dobrá vůle v nevoli funkcionářů následně obrátila. Rozhodl jsem , že jeden účastník může odjet na jiný závod s ambicí, když ten jeho hlavní závod již na hrách proběhl. Taky se tam pak hledala senzace místo pravdy. Pravda je totiž jen jedna a je těžké ji proti jakékoliv lži a smyšlence obhájit. Je to nejtěžší z úkolů.

Za mne by jsme se měli vrátit k základům olympijské myšlenek, kdy jednou z nich byla ta skutečnost, že se zastavily všechny války a boje po čas olympijských her. Dokonce se uvádí, že po čas her se v dějišti nesměly objevit žádné zbraně a žádní ozbrojenci. Tedy opět z logiky věci. Pokud je někde na Světě válka neměly by být Olympijské soutěže povoleny. Ad absurdum, při Olympijských hrách by neměl mít nikdo v dějišti zbraň, tedy ani ostraha…

Podle mne, a to jsem celoživotní sportovec, jsou Olympijské hry v dnešní podobě již přežitkem. Zdaleka se tam nepotkávají nejlepší ale spíše všichni podle i politických a tendenčně aktuálních témat. Nechci se do toho zamotat podobně jak David Svoboda.

Prima nejen aprílový den                                                                   Oto Kaděrka

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Oto Kaděrka | sobota 1.4.2023 18:14 | karma článku: 31,54 | přečteno: 662x
  • Další články autora

Oto Kaděrka

Normalizační daňový kapitalismus

Pro pána Jána co je to za hloupost si řekne nejeden z vás. A já s ním musím souhlasit, protože ty tři slova v nadpise k sobě prostě logicky nepatří. A jak by řekl Galileo „přece se točí“. Za mne jde jen o to jak dlouho.

10.5.2024 v 10:32 | Karma: 20,18 | Přečteno: 411x | Diskuse| Společnost

Oto Kaděrka

Kapitalismus napříště již jen v učebnicích

Jsem ročník 1963 a jsem rád, že mi bylo dáno zažít in natura co jsem se ve školách učil, že je špatné – tedy kapitalismus a že jsem v něm mohl prožít převážnou část svého produktivního života - žít.

9.4.2024 v 9:53 | Karma: 31,06 | Přečteno: 903x | Diskuse| Společnost

Oto Kaděrka

Kaderka a Pelta je jako káva a melta

Kdo alespoň trochu sleduje dění ve sportu tak jistě zaznamenal stávající problém předsedy tenisového svazu ve věci nakládání se státní dotací.

8.3.2024 v 13:54 | Karma: 28,22 | Přečteno: 1944x | Diskuse| Společnost

Oto Kaděrka

Zaostřeno jen na důchodce a zaměstnavatele

Tak mi to připadá, že bez důchodců se tato země nějak nemůže obejít. Ovšem co mi chybí zcela je pochopení podstaty vztahu zaměstnavatel-zaměstnanec-stát.

7.3.2024 v 10:22 | Karma: 19,50 | Přečteno: 688x | Diskuse| Společnost

Oto Kaděrka

Sucho Bohdana Slámy je to dobrý a nejsou to fámy

Když jsem kupoval lístek na to kino, tak jsem netušil, že si kupuji lístek na něco co mi bude ležet v hlavě a budu se v tom koupat jako Alter Ego celý týden a nejen asi ten.

22.2.2024 v 15:39 | Karma: 12,52 | Přečteno: 462x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Přispěli straníci i známí miliardáři. Kdo dává politikům peníze na kampaň

16. května 2024

Premium Eurovolby se blíží a na sítích, v ulicích i debatách právě vrcholí boj o hlasy voličů. MF DNES se...

Honzu jsem neschovával, říká o partnerovi ředitel ČT Jan Souček

16. května 2024

Je brněnský patriot, ale když se stal generálním ředitelem České televize, musel se Jan Souček (49)...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Mluvit se bude o jednotě i Ukrajině. Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu

15. května 2024  22:42

Ruský prezident Vladimir Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu. Sejde se mimo jiné se svým...

  • Počet článků 323
  • Celková karma 22,69
  • Průměrná čtenost 1274x
už spíše starší (60) olomoučák , který poznal, že není lehké zůstat svůj :-)

Seznam rubrik