Odbory do školy Života v pravdě

Odbory jsou dnes taková neziskovka pro členy a ziskovka pro jejich předáky. Jak říkal Henry Ford dobročinnost končí s vyplacením první mzdy jejím provozovatelům.

Jelikož mám dceru , která chodí do stávkujícího gymnásia tak jsem obeznámen s důvody stávky, jelikož mi do emailu přišel přípis hlavního předáka školských odborů. Snažil jsem se doptat kolik je na gymnasiu těch pomocných vyučujících napomáhajících inkluzi, ale nedostalo se mi odpovědi, protože se to zjevně blíží jen mé iluzi. Iluze je spojena i s tím, že stávka něco vyřeší resp. že dá řešení Vládě k tomu aby věděla co s národním hospodářstvím . Možná jsem naivní, ale byl jsem veden v životě tak, že pokud se mi něco nelíbí tak mám mít na to názor a ten mám prosazovat k nápravě.

Díval jsem se chvíli na projevy odborářů. Je až s podivem kolik se jich sejde na jednom podiu a jsou zástupci odborářů státní správy, tedy těch, kteří jsou placeni ze státní kasy a tedy jen spotřebovávají daňový výnos státu, který je v dlouhodobém a stálém propadu. Jen jsem slyšel , že mají málo tu ve srovnání s tím a nebo tím. Žádný předák nesdělil jak by se tento propad měl zastavit. Tedy přeneseně jen potvrdili to co zjistil Baťa posléze, když odbory na Moravu z Ameriky přivez. Zjistil to, že jeho zaměstnanci v odborech očkováni levičáctvím tehdejší Evropy nepřemýšlejí jak vyrobit více ale přemýšlejí jak mít více. Vyvrcholilo to po válce, když se  z nich stali vedoucí „národní správy“ podle Benešových dekretů.

No a tak to myslím i zůstalo do dnešních dní, kdy se jedná zejména o natažené ruce a nikoliv o řešení problematiky jako takové. Kdyby v dopise co jsem dostal jako omluvenku školy, že dnes dcera nebude mít vyučování bylo napsáno, že Vládě bude předán materiál, který bude řešit daný požadavek do základu, tak bych byl nadšen.

Ať  nejsem jen u školství a Bati a nepeskuji jen odboráře. Problém naší současnosti je ten, že ve Vládě nemáme žádné národohospodáře. Tedy lidi, kteří znají podstatu tvorby národního důchodu jako základního prvku fungující společnosti. Aby někdo nežil v iluzi, že si snad myslím, že za to může současná Vláda, tak mám pochybnosti o tom, jestli vůbec tato země má národohospodáře jako takové. Ono to možná bude i tím, že příslušnou katedru nejprestižnější školy v naší zemi vede předlistopadový bolševik a tedy ani není zájem aby tato země jakkoliv vzkvétala.

Jak z toho ven ? Základem je, aby při výběru politiků byli tito podrobeni nezávislému systému hodnocení schopností. Dnes na kdejaký post musíte předložit své vzdělání, popsat svůj zájem a v některých případech i popsat svůj možný přínos na pozici na kterou se hlásíte. Psychotesty jsou mnohde nedílnou součástí. Ne tak do politiky, kde je potřeba se v našem systému poměrného zastoupení popasovat jen s politikou dané strany. Kdy často stačí tučný obolus věnovaný straně a „jste tam“.

Takže dnešní protest, který tak nějak zpola zaplnil jen Malostranské náměstí byl ve své podstatě jen dalším volným dnem pracovníků ve školství a problémem rodin zejména mladších dětí v místech, kde se stávkovalo. Budiž přičteno jako plus, že ve školách menších měst a vesnic jako třeba Lipová Lázně, Jeseník či Velká Bystřice se tak nestalo. Ono to bude možná i tím, že v menších městech je každý více na očích a těžko by se vysvětlovalo některým „stávkujícím“ proč nejsou na stávce ale třeba jeli nakupovat nebo jinak aktivně využili ten čas, kdy jsou ve stávce.

On už president John Fitzgerald Kennedy se proslavil větou : „ Neptejte se , co může tvá zem pro tebe. Ptej se co ty můžeš udělat pro svou zem „. Pravda padl výstřelem jednoho domnělého, kterého zastřelil druhý a toho popravil třetí.

Takže žít v pravdě je dost složité .                                                                             Oto Kaděrka

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Oto Kaděrka | pondělí 27.11.2023 15:14 | karma článku: 18,58 | přečteno: 412x