Oto Kaděrka

Chceš být reprezentant - tak plať

2. 04. 2016 11:11:46
Přečetl jsem si dnešní deník Sport a oči se mi zastavily na nadpisu - HOMOLÁČ - Keňa mne stála úspory. Pěkný článek o přípravě na Olympiádu a víře člověka v sebe sama.

Ostatně víra v sebe sama a to od A až po Z je to co dnes drží sportovce . Vytrvalec Homoláč říká " rozhodl jsem se tomu dát všechno a tak jsem odjel" Kdy dále to finanční "všechno" popisuje ... " přesnou částku nemám, ale asi šedesát tisíc korun, hradil jsem to ze svých úspor ...". Ano a to je pro mne "žalostný" obraz reprezentace České republiky, podotýkám v olympijském sportu, čímž atletika jistě je.

Myslím si, že těžko bych hledal další lidskou činnost, kdy její vrcholná a všeobecně uznávaná podoba, tedy reprezentace země, je co se finančního zabezpečení týče zejména na sportovci samotném. A jelikož se jedná o zabezpečení reprezentace země, tak si pomohu srovnáním s politickou reprezentací, kdy nevím o žádném příslušníku ČSSD, ANO, KDU, OSD, TOP 09 či dalších stran, které žijí s dotací za hlasy nás voličů, kteří by investovali veškeré své úspory do svého zlepšení a vydali se za vzděláním a zkušeností ( jedno kam). Prostě jenom sportovci reprezentanti jsou v tomto státě odkázání z vetší částí na sebe sama co se zajištění financí na reprezentaci státu týče. Zvláště v individuálních sportech je to markantní a je jedno jestli je to lyžař Bank, atlet Homoláč, veslařka Knapková nebo kajakář "Vávra" Hradílek ať jmenuji ty, kteří jsou vidět. Těch neviditelných jsou desítky dalších a dost jich znám.

Politici se s nimi rádi ukazují, ale zajistit jim alespoň větší půlku na přípravu to je zjevně moc. Mít já tu moc, tak od jisté úrovně reprezentace státu, kdy ve sportu je vše dobře měřitelné, tedy od účasti na mistrovství Světa, mistrovství Evropy a Olympiády jistě, bych jim hradil stejnou odměnu jako mají poslanci a senátoři a to včetně - tolik mezi politiky oblíbenými paušály, kdy sportovní prostředí je schopno toto zcela pregnantně pro každý sport i vykázat a doložit a jistě si za to nekoupí bydlení jak nynější premier Sobotka.

Jistě se najde nějaký oponent, který řekne, že sportovci by jezdily pak tam či onde, ale jsem si jist, že naši poslanci a senátoři "čundrují" po světě daleko více bez zjevně měřitelného prospěchu pro jejich práci - blaho nás všech.

A pro ty oponenty, kteří budou namítat, že stát dává třeba prostřednictvím svých firem jako je ČEZ, Lesy ČR apod. další peníze vám sdělím, že kdyby se vynechali všichni ti prostředníci, kteří peníze sportovcům "nosí" tak při přímém financování ke sportovcům, by Jirka Homoláč mohl vzít do Keni možná půl letadla kolegů . Ale to už je jiná povídka, která ale taky začíná a končí v lavicích našich zákonodárců.

Držím palce nejen Jirku Homoláčovi v tom,aby se mu sen - Rio, vypnil.

Autor: Oto Kaděrka | karma: 19.19 | přečteno: 400 ×
Poslední články autora