Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Důstojnost…. rodiny ctnost

Ctnost , čest a úcta by nakonec měla všem zůstat. Když jste na konci s dechem v jakákoliv situaci tak pokud máte pro druhého cenu tak největší odměnou je vám jeho úcta, uznání za mne shrnující slovem je ctnost.

A je jednou jestli o ten dech přicházíme v cíli sportovní soutěže nebo snad nám došla inspirace a znalosti u tabule ve škole nebo, když jdeme do finále v pobytu na tomto Světě.

Někteří už možná tušíte kam míří dnešní moje řádky. Jedná se o jedno ze současných témat naší země. A tím je jistě téma Voleb, zvláště pak pozice presidenta. Již více jak půl roku se kolem Hradu válí mlha. Mlha pochybností o stavu zdraví presidenta a s tím spojené schopnosti vykonávat námi jemu svěřený úřad.

Píši – „ námi svěřený úřad“. Musím to popravit, aby nevznikla mejlka, jak říkával Švejk. Já jsem Miloše Zemana nevolil ale mám v úctu v ten úřad jako takový. Tedy se mi dost těžko kouše jak je president prezentován . Já Miloše Zemana jsem měl vždy za osobu, která nemá se sebeprezentaci nijaký problém. Tedy již to, že on sám již dlouhý čas pro veřejnost slovně nevystoupil ve spojení s vizuální prezentaci jeho návštěv v nemocnici a poslední snímky jak vpravuje volební obálku do volební schránky je pro mne dostatečným důkazem, že není zcela ve své kůži, protože jej prezentují jiní.

Za měsíc mi bude padesát osm roku a již jsem něco viděl s někým se potkal a jistě nebyli všichni zdraví. Starám se takřka devadesátiletého přítele mé matky, tak povědomost o reakcích starých lidí prokazatelně mám. I kolem politiky jsem si něco odžil a stále mám před očima Dustina Hofmana ve filmu Vrtěti psem. Tedy vím, že člověk v pozici se velice často stává obětí svého okolí. Pro mne stávající stav presidenta ve spojení s jeho okolím je předobrazem toho filmu. Je mi i dost roků na to abych seznal, že se jistě nestane zázrak a že nám Ovčáček se svolením Mynáře a s nápovědou Nejedlého nesdělí, že president již defacto úřad nevykonává a že v dobré víře a pro dobro České republiky jeho pravomoci v zákonem daných věcech přebírá ten či onen. Jak platí, a v politice zvláště, větev se pod sebou neřeže.

Opusťme politiku a vraťme se k nadpisu. Když profesní okolí , v našem případě, presidenta je smyslů zbaveno a ztrácí rozum a půdu pod nohama, kterou je pro ně Miloš Zeman, tak bych očekával, že zasáhnou nejbližší – tedy rodina. Neznám rodinu, která by od samého počátku své členy nevedla k úctě k jejím účastníků. Je to ostatně i v desateru a to tak nějak je obrazem úcty ať jste nebo nejste věřící.

Ve skrytu duše jsem doufal, že návštěva dcery Kateřiny v tomto týdnu by mohla být zlomem. Nestalo se tak.

Zpět do politiky. Věřím, že Senát a Parlament najdou v sobě tolik úcty k Miloši Zemanovi, že budou konat zejména v zájmu jeho. Osobně nemám Miloše Zemana rád, ale jsem vychován v tom, že každý je hoden úcty a má mu být zachována důstojnost bez toho člověka mám nebo nemám v oblibě. Miloš Zeman ji ve svém okolí dnes již zjevně nemá.

Všem přeji prima neděli a zvoleným politikům přeji ať se o podobu naší země servou bez ztráty úcty… ke všem :-)

Oto Kaděrka

Autor: Oto Kaděrka | neděle 10.10.2021 11:26 | karma článku: 9,08 | přečteno: 195x
  • Další články autora

Oto Kaděrka

Analýzou atentátu dojde asi ještě k většímu rozdělení

Nejsem negativista, to potvrdí ne jeden co mne zná. Ovšem tím jak se politickému establishmentu podařilo rozdělit politiku na správnou a správnou a tím zcela rozdrbat společnost jako takovou nevěřím, že dojde k poučení a změně.

18.5.2024 v 8:29 | Karma: 8,33 | Přečteno: 74x | Diskuse| Společnost

Oto Kaděrka

Normalizační daňový kapitalismus

Pro pána Jána co je to za hloupost si řekne nejeden z vás. A já s ním musím souhlasit, protože ty tři slova v nadpise k sobě prostě logicky nepatří. A jak by řekl Galileo „přece se točí“. Za mne jde jen o to jak dlouho.

10.5.2024 v 10:32 | Karma: 20,36 | Přečteno: 413x | Diskuse| Společnost

Oto Kaděrka

Kapitalismus napříště již jen v učebnicích

Jsem ročník 1963 a jsem rád, že mi bylo dáno zažít in natura co jsem se ve školách učil, že je špatné – tedy kapitalismus a že jsem v něm mohl prožít převážnou část svého produktivního života - žít.

9.4.2024 v 9:53 | Karma: 31,06 | Přečteno: 903x | Diskuse| Společnost

Oto Kaděrka

Kaderka a Pelta je jako káva a melta

Kdo alespoň trochu sleduje dění ve sportu tak jistě zaznamenal stávající problém předsedy tenisového svazu ve věci nakládání se státní dotací.

8.3.2024 v 13:54 | Karma: 28,22 | Přečteno: 1945x | Diskuse| Společnost

Oto Kaděrka

Zaostřeno jen na důchodce a zaměstnavatele

Tak mi to připadá, že bez důchodců se tato země nějak nemůže obejít. Ovšem co mi chybí zcela je pochopení podstaty vztahu zaměstnavatel-zaměstnanec-stát.

7.3.2024 v 10:22 | Karma: 19,50 | Přečteno: 688x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Kdysi ji voda nezajímala, teď jí chybí. Francii dráždí hráz Ženevského jezera

18. května 2024  17:07

Švýcarsko nemá o vodu nouzi. Jeho sousedé však ano. Francie, kterou loni zasáhla extrémní sucha, se...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Rakouská policie překazila útok 14leté islamistky, chtěla použít nůž a sekeru

18. května 2024  16:46

Rakouská policie oznámila, že překazila teroristický útok nožem ve Štýrském Hradci, který plánovala...

Charkovská oblast evakuovala deset tisíc lidí. Situace je kritická, míní expert

18. května 2024  11:04,  aktualizováno  16:10

Sledujeme online Ukrajina od zahájení ruského pozemního útoku v Charkovské oblasti v minulém týdnu evakuovala už...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 324
  • Celková karma 22,72
  • Průměrná čtenost 1271x
už spíše starší (60) olomoučák , který poznal, že není lehké zůstat svůj :-)

Seznam rubrik